lördag 19 juli 2008

Spara eller slösa? Det finns 2 sorters människor i denna värld, de som sparar och de som inte gör det! Jag är en sån som inte gör det, det finns ingenting värre än när det står någonting i stil med 99.00 på kontoutdraget, då vill man bara gå och lägga sig och sova tills det rullar in pengar igen, så man slipper snåla. Pengar är till för att spenderas, (så om någon där ute letar efter någon att spendera pengar på, så här finns jag!) och jag är, tro det eller ej expert på att sätta sprätt på stålarna. Finns det någonting bättre än en shoppingrunda och en fika, en heldag på stan helt enkelt? - Ne, jag tror nog inte det. Sen finns det de människor som tjänar hur mycket som helst men aldrig spenderar, vad ska man då med pengar till? Det finns då mycket härligt i livet som kostar pengar och vem vet om man lever imorgon eller inte, så varför inte bara göra av med allt. Man kanske bara har en chans! Jag är en slösa av högsta grad, det står jag för och jag trivs med det. Spara eller slösa, vem är du?

Dagens Citat:
"Tror du att F är en sten eller?"
-N i egen hög person.

Inga kommentarer: