torsdag 17 juli 2008

Eftersom att jag fick den dumma idén att lova mina mates att skriva ett inlägg om Malmberget om vi lyckades se mer än 10 personer i Malmberget under ca 10 minuter. Vi såg 11, så här kommer den:
Historien om Malmberget!
Malmberget råkar vara jordens ungefär minsta ställe, som dessutom håller på att rasa bort och bli en gigantisk stor grop. Det finns ungefär 3 affärer i här, Konsum, Pressbyrån och en sexshop som jag tror heter Oryental. Dessutom har vi ju faktiskt Focushuset och som F brukar säga "Focus är våran alldeles egna skyskrapa, vår stolthet, det har ni inte i Gällivare!" dock vet jag inte riktigt om jag håller med om den saken riktigt. Har nog aldrig varit och kommer nog aldrig att bli någon äkta Malmbergsbo, inte lika inbiten som F iallafall, men ska trots det försöka säga någonting bra om det här stället. Hör och häpna... Här kommer det: Vi har iallafall Lunchraggen! Hah, där fick ni!
Det behövs inget dagens citat idag, säger bara Trassel!

Inga kommentarer: