onsdag 9 juli 2008

Konsten att leva livet i ett livlöst samhälle.. Kan någon clever människa där ute i världen förklara det för mig? Det räcker tydligen inte att ta härligt glassiga dagar på uteserveringar med brudarna, inte heller att köpa en hel livstids uppsättningar med skor och absolut inte att försöka fara ut och ha kul. För vad finns det att göra i ett samhälle som detta? Hittade faktiskt ett sätt att fördriva tiden. "Great, det går att vara glassig i ett litet samhälle, så länge man har rätt sällskap.." tänkte jag, men hah! Fick ett rejält uppvaknande när jag insåg att det kanske inte är så glassigt att leva ett sådant liv när man jobbar, gaah! Tydligen måste man vara uppe hela nätterna för att leva livet, iallafall lever alla andra livet så och jag menar hur fan ska man orka jobba heltid om man aldrig sover. Det fungerade 1 månad, kanske 2 sen var det kört, dagarna tillbringas därför nu mestadels framför tv:n med resten av oss hårt arbetande lama jävlar eller också består dagarna av powernaps på "5 minuter" som sedan blir 10, 20 och 30 minuter som i sin tur leder till en timme eller varför inte 8. Lägger härmed ner mitt liv som "fotbollsfru" (var det inte så vi sa, N?) och börjar från och med nu leva som en hårt arbetande soffpotatis. Hörde ni det?

Dagens citat:
"Får jag undra en sak, är tadde ett ord?"
- N, under en otroligt seriös diskution om någonting helt annat..

Inga kommentarer: