måndag 8 september 2008

Hetaste samtalsämnet i Gällivare idag var att nya rondellen äntligen är asfalterad, så nu slipper man köra sönder fälgarna, är det inte tragiskt bloggen? Att en stad kan vara så händelselös att det inte ens finns någonting vettigt att prata. Nejdu, jag är ingen småstadstjej. Kan det aldrig hända någonting, bloggen? Någonting intressant, typ skottlossning eller rån eller varför inte en stor explotion mitt i centrum? Nej, här är det mest intressanta Dollar Store som just (Läs: för längesen) öppnat (min söta lillebror hade varit där 7 gånger i Lördags blev jag informerad) eller möjligtvis någon kass idiot som inte har koll på bilen och råkade köra ner en övergångsställskylt i centrum.. ooh, intessesmurfarna skuttar verkligen skyhögt nu! Lilla Gällivare håller verkligen på att förfalla totalt, det är synd.

Och kräsen har jag blivit, jag är ute efter den perfekta mobilen, men jag hittar inte den så jag återgår gång på gång till min gamla Sony Ericsson Z530i, absolut ingen hightech men helt klart näst intill perfekt (kan bero på att den har varit med om allt med mig.)

Hör och häpna, jag och min f.d syster har ännu inte pratat idag och jag håller stenhårt fast vid att hon inte kommer vara min syster igen på ett bra tag framöver, hon borde inte ens få kallas syster! Som sagt, kalla mig barnslig, but that's who I am och jag är livrädd för att bli vuxen!

Dagens citat:
"Skojar du med mig?"
- M&F (Tro mig, det var skoj just då)

2 kommentarer:

Anonym sa...

skottlossning kan vivara utan! Men det gärna vara lite mer liv och rörelse tycker jag! ;)
/Emz

Anonym sa...

och japp! Jag kom just på hur jag lägger upp min kommentar! ;) haha
/Emz