tisdag 16 september 2008

Hej bloggen! Saknat mig? En sak är säker, jag har iallafall saknat dig!
Dra bara en kort sammanfattning av helgens äventyr i Kvikkjokk:
Fredag: Packade i panik en bag som blev alldeles för full, så jag fick sitta på den för att få igen den, oväntat va? till saken hör också att när jag väl fått igen den och åkt hemifrån till bussen så insåg jag att jag hade glömt hälften ungefär. Vi satte oss på bussen som skulle ta oss till Kvikkjokk, en väldigt speciell plats här på jorden, det var faktiskt hur fint som helst där och vet ni? Det bor faktiskt människor där. Häftigt va? Redan på bussen blev jag dumförklarad då jag satt och kollade film på J's laptop, med hörlurar på och helt plötsligt utbrister jag "Åhhh, han är så jävla snygg, me want me want" sen kom glädjetårarna och alla kollade på mig och skrattade.
Installerade oss i våra rum och åt litegrann sen var det godnatt!
Lördag: Upp tidigt som satan på morgonen, (det borde seriöst vara lag på att man inte får kliva upp före 12 när man är ledig) Packade våra väskor med mat och andra nödvändigheter och begav oss sedan upp mott toppen av Sjnjerak, och tro det eller ej? Det var värt hela den långa vägen uppförs för sån utsikt har jag aldrig sett förr, helt wonderful! Gaah! När vi sedan kom tillbak käkade vi litegrann (om det är av intresse) sedan busade vi hela kvällen, spelade sanning eller konsekvens och så vidare.

Söndag: Packade ihop och städa upp, tog en promenad och sen bar det av hemåt, jag sov hela vägen hem så resan gick fort. När jag väl var hemma i stan igen så tog jag en dusch sen blev det äventyr med A, J och C. Nautanen och Nourtikkon stod på schemat och det var faktiskt trevligt. Så tack allihop för en trevlig helg!

Bilderna laddar jag upp på Bilddagboken så fort jag hinner, så håll utkik!
Ses sen bloggen.

Inga kommentarer: