onsdag 10 september 2008

Ett dubbelliv, det är precis det jag lever. Jag har ju dels mitt liv som "Småstadstjej" i lilla Gällivare, fyllt med bråkiga syskon och stundtals hemska föräldrar. Men också barndomsvänner, intressen och friheten att göra vad jag vill. Friheten att gå klädd i arbetsbyxor hela dagarna, kunna sitta i garaget en hel kväll eller kunna ringa vem som helst av mina vänner och säga "jag kommer förbi en sväng." Den där svängen brukar oftast bli till timmar och massa skojiga bus. Sen har jag ju mitt "Storstadsliv" i mitt älskade Göteborg, fyllt med glassiga kvällar på något gulligt café, helst placerat på avenyn. Högklackade skor och söta klänningar är en del av vardagen och möjligheten att köpa någonting som inte alla andra har finns. Båda liven har sina fördelar, och sina nackdelar.. Men som sagt, jag tror aldrig jag kommer bli en äkta småstadstjej. Mitt dubbelliv är för tillfället min enda lösning.

För övrigt har jag gjort ännu ett framsteg på "förlåta-syster"-fronten, genom att hälsa henne, genom mamma, att jag faktiskt inte vill bråka. Dock verkar responsen vara något negativ från hennes sida då jag inte ens fått ett litet "Hej" än. Som sagt, fortsättning följer..
Nu är det Godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hoppas verkligen att det löser sig med din syster, <3