fredag 3 december 2010

Dag 2 - Min första kärlek

Var ju tänkt att jag skulle ta det här igår, men eftersom att jag tillbringade dagen i sjukhusängen tillsammans med min älskade Herbert (droppställningen för er som inte hängt med) så fick det bli ett senare projekt. Så...

Vart ska jag börja? Jag var 15 år, gick andra terminen i 9an, allt var ju spännande då, man skulle börja på gymnasiet och börja bli vuxen och killar var ingenting jag egentligen brydde mig om. Jag var nog mer en sån tjej som tyckte det var viktigt att plugga så jag fick en bra framtid och killar var ju kul att umgås med men inte mer än så. Dessutom var det ju hur ballt som helst att åka epatraktor, det var i en sådan hela den här kärlekshistorian fick sin början, vi hamnade helt enkelt i samma epa en kväll. Han hette Marcus (eller det heter han väl än) och jag minns att vi pratade i telefonen i timmar varje natt efter det och det var så skumt för jag var aldrig ens trött på skoltid fast jag inte sov på natten och smsade hela skoldagarna. Jag minns än idag första gången vi träffades, bara vi 2, vi såg The forgotten minns jag, men jag har ingen aning om vad den handlade om och på den vägen var det, vi fortsatte ses och blev ganska snabbt ett par och var det rätt länge sen. Men allt som har en bra början har ett bra slut och fast vi ville tro att det var kärleken som skulle hålla livet ut så gjorde det inte det. Har väldigt många fina minnen med Marcus, men vi passade inte ihop och idag är vi ingenting, inte ens vänner tror jag. Det är tråkigt men livet blir så ibland.

"I mina drömmar finns du alltid kvar.."

Usch vilket jobbigt ämne det här var, livet har ju gått vidare och jag har ju en liten tendens att bli väldigt nostalgisk ibland och ska jag vara helt ärlig kan jag tycka att det är väldigt tråkigt att vi inte kan ses som vänner idag, eller ens hälsa på varandra.

Nånå, nu slutar jag vara nostalgisk och ser framåt istället, jag måste skriva ikapp mina "utmaningar", det vill säga att även "Dag 3 - Mina Föräldrar" kommer upp senare idag..
Något att se fram emot kanske ;)

Inga kommentarer: