torsdag 16 december 2010

Dag 15 – Mina drömmar

Jag är en liten norrlänsk tös, med drömmar stora som världen själv..
Jag drömmer om att rädda världen, om att stoppa alla krig och att ge mat åt alla svältande barn.
Min mamma har alltid sagt att: "drömma får man göra, men man måste inse att alla drömmar går inte i uppfyllelse.." och trots att jag vet att jag inte kan rädda världen, så drömmer jag om att en dag göra det.
Sen har jag ju lite mer realistiska drömmar också, som att få ett jobb man trivs med, skaffa familj och hitta ett boende där man vill stanna länge. Men först vill jag se världen, resa runt utan mål och uppleva saker. Sätta mig på ett plan påväg långt härifrån utan någon som helst resplan, bara se vart vindarna bär mig.

Men framför allt drömmar jag om att få bli frisk, leva utan att ha ont och må dåligt. Slippa oron och ångesten över att aldrig veta om man kommer kunna sova och om man somnar inte veta hur man mår när man vaknar, om man ens vaknar.


Inga kommentarer: