fredag 3 december 2010

Dag 03 – Mina föräldrar

Jaha, börjar väl med Mammsen då, hon heter Eva och är strax över 40, men ser inte ut att vara en dag över 30. Vi har verkligen varit som hund och katt när jag var yngre och jag kan säga att jag aldrig riktigt varit särskilt mammig av mig, men ju mer åren gått så har jag lärt mig att uppskatta denna underbara varelse som jag kallar mamma. Det finns inte ord som kan beskriva hur tacksam jag är över att hon finns, hon har ställt upp för mig i alla lägen. För mig är Mamma en trygghet. Allt hon gjort för mig under de senaste 2,5 åren är obetalbart. Hon har suttit oräkneliga timmar vid min sängkant och väntat. Så tack underbara Mamma, det finns ingen lika bra som du <3



Sen har vi ju, icke att förglömmas, världens genom tiderna grymmaste Pappa Tord. Inte nog med att han är 60 bast och pigg som 20, han är dessutom MIN pappa. Jag har utan tvekan alltid varit Pappas lilla flicka. Har sprungit runt fötterna på min stackars far sen barnsben och vi har precis samma intressen. Om Mamma är trygghet så är Pappa stolthet för mig, jag har alltid dyrkat allt pappa har gjort. Har han tagit en skruvmejsel och fixat med något har jag gjort precis likadant. Jag är oerhört stolt över min pappa, han är lugn och förstående och lätt att prata med.



Alla blir vi väl ibland less på våra föräldrar, så fungerar ju livet, men oavsett hur arg och ledsen jag kan vara på dem vissa dagar, så Älskar jag min Mamma & Pappa <3

Inga kommentarer: