tisdag 18 augusti 2009

Imorgon är en bättre dag.. eller igår var en bättre dag förresten, för den här dagen stupade verkligen redan imorse, försov mig och var inte alls lika pigg och glad på jobbet som jag brukar vara. Berodde säkert på att jag skippade löpturen imorse, det har som blivit min lilla "egentid" när jag kan piggna till och ha mitt jobbiga morgonhumör för mig själv och sen gå med ett leende på läpparna till jobbet. Sen åkte vi på världens skitjobb, lämnade bilen till T., men gissa vem som hade kvar bilnycklarna i fickan? - Jo, jag. Så till eftermiddagsrasten blev det en tung promenad till fikarummet, "Dude, where's my car?"! Ut och slita igen och mitt i allt när vi står där, utan bil och på lagomt dåligt humör redan så kommer det världens skur, har nog aldrig varit så blöt och kall i hela mitt liv. Usch! Sen när jag redan hade smitit från jobbet en halvtimme tidigare för att åka till sjukgymnasten (som förövrigt hade varit höjdpunkten på dagen då jag verkligen behöver någonting mot min sjukt värkande rygg idag) då ringer idioterna från Vårdcentralen och berättar att han är sjuk, så jag åkte hem och försökte torka mig lite istället. Och nu har jag ängnat större delen av eftermiddagen/kvällen till att kolla runt på olika högskoleutbildningar och jag blir bara mer och mer förvirrad, det gör mig helt allvarligt tokig, funderar på att göra en helomvändning och läsa till teckenspråkstolk, men vart tror ni jag hamnar då? - Jo i Örebro eller Stockholm, gaaah! Frågan är om man ska flytta efter utbildning eller välja utbildning efter vart man vill bo?
Har iallafall haft en liten ljuspunkt idag, har nämligen suttit och kollat biljetter till mitt älskade Göteborg och nu känns det inte allt för jättelångt bort iallafall och när jag äntligen bokar sen kommer tiden gå fort, det vet jag. För nu längtar jag ner till mina älskade!

Usch nu har jag skrivit ett sånt där otroligt tråkigt inlägg om min dag, så cred till er som orkat läsa hit. Kan bjuda er på en liten bild från en BRA arbetsdag som belöning.

Inga kommentarer: