lördag 15 augusti 2009

Deeptalk once again.. Usch bloggen, jag är inte den som vill dra in allt för mycket av mitt privatliv in i min bloggvärld, men nu har jag inte mycket av min annars sjukt långa stubin kvar, och tro mig, ni vill inte att det ska brista. För jag kan göra livet till ett helvete för alla när jag lägger den sidan till, så nu får det förfan vara nog! Jag vet allvarligt inte vad man ska göra, känner mig så sjukt frustrerad över att det inte går att få stopp på allt detta snack i den här stan. Så nu skriver jag av mig lite, för att samla nya krafter och motstådskraft. Det är nämligen så att folk i den här stan har alldeles för lite att göra för att kunna sköta sina egna liv. Visst är det la kul med skvaller ibland, skvallrar gör vi alla när vi sitter där med tjejkompisarna en onsdagkväll och dricker te, men för i helvete DRA EN GRÄNS, gott folk. För att skvallra om killarnas sista erövringar och vem som ligger med vem, att spekulera, det är la helt okej. Men när skitsnacket börjar bli personligt, när folk snackar om andra som om de visste vad som pågick i alla andras huvuden, när det inte längre är skvaller utan bara ren jävulskap, då har det gått för långt! När skvallret och skitsnacket blir till rena påhopp, då är det inte okej längre. Jag är inte den som brukar bry mig om vad andra tycker om mig, men när folk börjar snacka om mina svagheter som om det var någonting jag är stolt över, utan att de har någon som helst grund till det, då blir jag less och när folk går på mina vänner, då brister jag!

Inga kommentarer: