torsdag 24 september 2009

Över 450 inlägg.. hittills i år! Det här har jag gjort riktigt bra. Känns som roligare att satsa lite mer tid på bloggen när man känner att man får någonting ut av det. För trots alla fördomar om bloggerskor som cirkulerar ute i onlinevärlden så är inte alla som dessa modebloggerskor som enbart söker publicitet. Jag kan helt ärligt säga att jag enbart bloggar för min egen skull och inte av någon särskild anledning egentligen, utan bara för att få ur mig saker och ting och att jag sen lyckas sprida information och roligheter, liksom publiciteten är verkligen bara ett plus i kanten.

Har varit på Hedskolan imorse och hjälpt "Mamma Karin" med UMD-informationen, gjorde dessutom lite reklam för UPP och UF, en liten vink bara innan vi kommer ut med fullständig information om UF nästa vecka. Sitter nu i mitt andra hem (urådets lokal) och försöker få bort lite arbete, jag sa i våras att "till hösten måste jag släppa ungdomsrådet, nu får ni klara er utan oss.." Jo tjena! Jag kan helt enkelt inte lämna det här, det är ju det här jag brinner för, det jag lever för att hålla på med.

Satt och pratade med Karin påväg hit och vi insåg att jag har utvecklats extremt mycket på de åren jag suttit i ungdomsrådet nu. När jag började var jag blyg, försiktig och lät andra köra över mig utan att säga emot, nu har det gått snart 3 år och jag kan lova att jag inte ens känner mig nervös för att ställa mig inför 300 människor och prata, för att prata om det som är "mitt", det som jag kan och brinner för är hur lätt som helst när man inser att de som lyssnar inte alls vet lika mycket och kan lika mycket som jag kan och att dessutom veta att det jag säger intresserar folk, det ger mig kickar. Har fått så sjukt mycket cred för det vi gör senaste tiden och det värmer i hjärtat när allt från 13-åringar till pensionärer kan säga att "jag tycker det är så himla bra det ni gör.." eller att "Det känns skönt att veta att det finns unga som engagerar sig.." För handen på hjärtat, tror ni verkligen att alla ungdomar går på droger och slåss, nej merparten av oss gör faktiskt inte det. Och jag vill vara stolt för den jag är och det jag gör, för det är någonting bra, Jag vill vara en förbild!

1 kommentar:

sofie. sa...

Jag tror alla vi har lärt oss så sjukt mycket av ungdomsrådet. Och egentligen är det svårt att säga hur, men det är som att direkt man kommer in i den där lokalen är det sån himla bra stämning, man vågar säga vad man vill, man vågar tycka! Det känns så grymt tråkigt att inte få vara kvar där och umgås med er, världens bästa människor! För tillsammans var vi alla så fruktansvärt bra,vi var bäst! Men nu är det ni, nu är det ni som är allra bäst i världen! Jag saknar er! <3