måndag 26 januari 2009

Jag kan konsten att sätta färg på vardagen. Erkänn kära vänner, det är inte bara jag som tycker att tvätta kläder, dammsuga och diska är det tråkigaste som finns i hela världen, eller hur? Men nu mina kära vänner har jag kommit på ett sätt att göra det lite lättare. JA! Jag har kommit på någonting, tro det eller ej. Jag var nämligen precis ner i tvättstugan nyss och insåg att jag blev mycket gladare av att bara se de gröna foppatofflorna jag hade på fötterna (ja, jag vet, foppatofflor borde vara bannlysta men i tävttstugan så är det ingen som ser mig ändå..) inte heller de färgglada handukarna jag tog från tvättmaskinen gjorde mig dyster, snarare tvärtom! Så varför inte alltid ha färgglada kläder när man tvättar, det blir mycket roligare då och varför inte dammsuga i högklackade pumps eller ha på sig söta spetsunderkläder när man diskar? Låter det helt tokigt? Allt blir så mycket lättare då, gör som jag allihop, sätt färg på vardagen!

Inga kommentarer: