måndag 19 januari 2009

86400, det är precis så många sekunder som går på en dag. 86400 sekunder som vi inte tar vara på, sekunder som går och aldrig kommer åter. Därför kära vänner ska jag aldrig någonsin ta skit igen, jag ska alltid stå för det jag säger och för det jag tycker. Jag ska aldrig göra någonting jag kommer ångra och inte heller gå miste om någonting jag kan ångra att jag inte gjort. Men en sak tycker jag att alla andra ska göra, ta reda på fakta innan ni smutskastar andra. Det kanske inte är så illa som det låter, för allt handlar om tolkning. Så nästa gång ni hör skitsnacka, älskade vänner, oavsett om det sägs komma från mig eller från någon annan, ta ett steg tillbak, fundera och sen frågar ni "grundaren" till allt om hur det egentligen ligger till. För det är bara därifrån ni kan få höra den riktiga versionen.
Och förlåt till alla er jag någon gång smutskastat pågrund av feltolkningar, eller förresten förlåt för att jag har gjort det vilket som. Och förlåt om saker jag sagt vänts och vridits fel, jag menar sällan någonting illa, men ibland talar man innan man tänker och saker man inte vill att folk ska höra kommer ut ändå. Förlåt!

Inga kommentarer: