söndag 5 juli 2009

Ska jag berätta en liten hemlighet? Jag älskar att resa helst överallt och hela tiden, det är min passion i livet, dock älskar jag inte "inga-rena-kläder"-syndromet som lätt drabbar en före och efter alla äventyr. Före för att allt är ordentligt nerpackat i snygga ordentliga högar i den alltid aningen för lilla resväskan (20 kg?!? vad fan tänker flygbolagen med?) och när man sedan återvänder till punkt A så är allt smutsigt så även då måste man gå i halvslitna taskiga outfits. Men det finns ingenting som jag älskar så mycket som känslan av att sätta sig på planet/tåget och veta att snart är jag "hemma" igen, 160 mil från kalla tomma tråkiga Gällivare, jag passar inte in här, inte hela tiden iallafall och det finns ingenting som jag uppskattar mer än att komma tillbak till norrland när jag fått min allt för välbehövliga dos storstadsliv, för även om jag älskar "storstadlivet" med all den puls och fart som kommer med på köpet, så finns det ändå ett lugn här uppe, som man inte hittar någon annanstans. Jag är kluven i frågan "Gällivare eller Göteborg?" och att väga fördelat mot nackdelar gör bara saken ännu värre, det ena har det det andra inte har helt enkel.. Men innerst inne är jag nog ändå "En storstadstjej.. fångad i en norrlänsk flickas kropp!"
Och snart älskade vänner sätter jag mig på planet igen, taggad till tusen och än en gång påväg "hem". Kommer sakna flickorna!

Inga kommentarer: