lördag 18 juli 2009

Nu avbryter jag min bloggpaus.. med ännu ett helvetes tråkigt inlägg, för idag är jag tråkig. Har bara gjort husliga saker hela dagen, såsom städat och diskat och ska jag vara helt ärlig så börjar jag faktiskt längta hem till min mamma och pappa, mina småsyskon, men framför allt till flickorna och till Världens Bästa som finns där uppe i Norrland. Vissa dagar är tyngre än andra helt enkelt, för oftast känner jag mig så hemma här i Kållered, men just i de små stunderna när jag ligger ensam på soffan i läggan, såsom idag, då trivs jag inte här. När jag inser att jag inte kan ringa till någon av tjejerna och bara säga "Jag tittar förbi", då känns det inte som hemma längre.
Tänkte iallafall hoppa i duschen en snabbsväng innan jag ska till Farmor&Farfar på middag och sen ikväll ska jag dejta Lina över en fika, förhoppningsvis på favoritstället Frank's.
Hinner inte ens träffa A idag, och det känns oväntat tråkigt faktiskt, för ska jag vara ärlig så är det en, om än liten, antydan till fjärilar i magen varje gång vi ses.

Och om 2 veckor då återvänder jag till mitt alldeles egna liv i Norrland, det må hända att det är kallt, tråkigt och livlöst där, men det är där jag har mitt liv, det jag byggt upp från ingenting och ändå fått precis det jag vill ha. Och även om det oftast känns som hemma här så gör det inte det idag, för idag längtar jag hem!

Inga kommentarer: