söndag 11 oktober 2009

Miljonregn över Gällivare.. Idag har nämligen postkodmiljonärsfolket delat ut närmare 72 miljoner kronor till ett gäng härliga norrlänningar och jag är väldigt kluven vad gäller detta.
Å ena sidan kan man ju inte annat än vara glad för alla vinnares skull och det är jätteroligt att se att lilla Gällivare inte är bortglömt, utan man har en chans här uppe också. Samt att det faktiskt är en stor happening och det är alltid roligt.
Å andra sidan kan det från mitt livsperspektiv tyckas lite orättvist att privatpersoner plockar ut miljonbelopp på ett lotteri när det finns skolor här som inte har pengar nog att ge eleverna de skolböcker de behöver och att det finns ungdomar som inte kan få hjälp med sina problem för att det är för dyrt. Så jag kan ju bara hoppas att alla dessa nyblivna miljonärer/miljonärskor tar vara på sin chans, att med en liten insats hjäpa de som inte har det lika bra.
Grattis iallafall till alla vinnare och framförallt till Bellas farmor som tog hem en storvinst. :)

Nu ska jag kika igenom lite dansfilmer innan jag sover, love to be inspired! Natto

Inga kommentarer: