torsdag 15 oktober 2009

Aldrig nöjd.. De har vart gamla, de har vart unga. De har vart smarta, de har vart dumma. De har jobbat på bank, de har rest överallt, jag har gett alla den chans jag har kunnat. De har vart snygga, de har vart rika, de har vart stygga, de har vart dryga, men inte nånstans har det funnits en man som lyckats få mig att mjukna. Jag har verkligen provat med allt. Jag har träffat, för fan, hela världen, från Paris till Shangai, slitna jeans och kavaj, jag har till och med surfat på nätet. Men jag blir aldrig nöjd, nej, jag stör mig på allt: Han skriver så fult och han sjunger så falskt, vart fan är hans sinne för humor? Nej, jag hittar ingenting, ingen groda som blir min prins. Bara genomsnittsskräp, inte tillräckligt tät. Varför skulle jag nöja mig med något mindre, när jag vet jag kan fixa vem jag vill? Jag blir aldrig nöjd, för lång eller kort eller smal eller bred. Jag vill hitta rätt men jag ser bara fel. Jag blir aldrig nöjd. Ingen kan vara perfekt, det kan jag förstå, Men herregud, jag kan få bättre än så. .
Godnatt!

Inga kommentarer: