tisdag 30 juni 2009

Stekardag, det är precis vad det har varit idag, helt klart värd dag alltså. Började dagen med att förflytta min halvt livlösa kropp från sängen till solstolen alldeles för tidigt på morgonen, mitt huvud var dock inte alls vaket så jag fortsatte sova på solstolen i sisådär 2 timmar, för att sedan ta en 2 timmars stekarpromenad, vilket resulterade i smärre vätskebrist. Placerade därför mitt fläsk i solstolen igen och i handen hade jag en egenhändigt ihopblandad drink, ruggigt god var den och den hjälpte helt klart till att återställa vätskebalansen. Sen bar det av till årets nästintill första dopp, skönt som tusan var det i vattnet med tanke på att det i skuggan var drygt 28 grader varmt så behövdes det helt klart ett svalkande dopp. Hann dessutom med ett till dopp nu på kvällskvisten och det var ruggigt kallt men mysigt som satan när man väl tagit sig ner i vattnet, åkte sedan och spelade basket, pratade äntligen ut med världens underbaraste E. och avslutade kvällen med en mysig fika på toppen med ett helgalet gäng. Med andra ord en helt underbar dag och jag går nu och lägger mig, med ett stort leende på läpparna för imorgon ska det stekas vidare. Godnatt! (tänkte faktiskt bjuda på en härligt somrig bild, men det fungerade tyvärr inte!)

Inga kommentarer: