söndag 28 juni 2009

Älskade lillasyster,
När du var liten,brukade du måla teckningar till mig.
Du målade prinsessor med lockigt hår,
som nådde ända ner till golvet.
Och du var så stolt över de där teckningarna,
och ännu stoltare när du lyckades stava till
mitt namn.
som du skrev med stora bokstäver över hela pappret.
Och dina ögon lyste av stolthet och du sa att,
"kolla det är du!"
och så pekade du på prinsessan i den rosa klänningen.
För en gång i tiden var jag verkligen en prinsessa,
i dina ögon.
Älskade lillasyster,
lyssna inte på mig,
alla gånger jag skriker åt dig att
"du kan dra åt helvete din jävla idiot"
eller att
"jag hatar dig mest av allt!"
Lyssna istället, när jag sent på nätterna,
när jag är säker på att du sover,
smyger in i ditt rum och står och beundrar dig.
När jag lutar mig fram och viskar försiktigt att:
Du är det bästa jag har min älskade, och att:
Jag älskar dig mest av allt!
Du har blivit stor nu lillasyter och jag oroar mig varje dag för dig,
för hur jag än gör kommer du alltid vad min lillasyster,
min alldeles egna lillasyster!

Inga kommentarer: