torsdag 25 juni 2009

Godnatt bloggen, eller kanske godmorgon.. Klockan är alldeles för mycket och jag borde ha sovit för lääängesen, och varför gör jag inte det då? Jo för att min stora sommardepression har anlänt idag (läs: igår) , som ett brev på posten. Det känns igen från förra sommaren, tro mig! Jag har absolut ingenting att vara deprimerad över, jag har allt man kan önska och sommaren är äntligen här på riktigt och ändå är jag helt körd i botten.. JAG FÖRSTÅR INTE? Dagen började ju så otroligt bra, med mys och skratt med favoriter.. Sen någonstans gick det fel, så otroligt fel. Jag började kanske tänka helt enkelt. Kurvan gick upp en sväng sen under kvällen, när vi tog en mysig bastu med tillhörande kvälldopp i Sikträsk, jag och frugan. Det hela slutade med att vi fick åka underklädeslösa in till stan för att vi inte planerade, som vanligt, vilket ledde till ett av dagens, ack så få, men uppskattade skratt.. Sen kom jag hem och allt bara rasade, som en hel jävla jordbävning inom mig, jag vill gråta och skrika, men inte ens det gör saken bättre. Men jag är, och ska fortsätta vara, duktig och hålla fasaden för alla där ute i sommarglädjen, ingen behöver se att i mitt lilla huvud pågår ett ständigt krig, mellan glädjen och skratten och tårarna, tankarna och skriken..
Kom iallafall just hem från en nattlig promenad med någon alldeles särskild och trots att jag hela tiden är nära till tårar så fick han mig iallafall att känna mig trött. Kanske blir en bättre dag imorgon, I keep my fingers crossed! Ska försöka sova bort min ryggsmärta iallafall i en alldeles för varm, men för tillfälligt rackarns mysig säng, GODNATT!

Inga kommentarer: