tisdag 18 mars 2008


Tänk alla gånger som man märker att alla tjänster man gör för andra inte hjälper alls..
Tänk alla gånger som vänner sagt att du, bara du är det bästa de haft, de vill ditt bästa med allt och de vill hjälpa dig fram, men när du verkligen behöver det får du ingen hjälp alls..
Tänk alla gånger jag suttit med gråten i min hals, gått ner i depressioner, då mår man kasst..
Tänk alla gånger jag inte stått för det jag lovat, vänt kappan efter vinden i hopp om att allt ska ordna sig.. Tänk alla gånger jag suttit hemma istället för att hänga med så kallade vänner på fester, ensamma hemmakvällar med mig själv och inga andra, fast i sällskap med mina tankar lät jag timmar vandra.. Tänk alla gånger jag ångrat saker jag sagt, ord som kommit ut i all hast när jag talat för snabbt. Gånger jag sårat andra utan att mena det, jag ber om ursäkt nu, förlåt mig jag menar det. Har mindre vänner nu än då och tänker ofta på de gånger gänget softade, jag längtar, torkar tårarna efter alla de där gångerna jag fick mitt hjärta krossat och alla de som bara varit min vän på låtsas. Tänk alla gånger som de sagt att de ska hjälpa mig, sagt att de ska älska mig, vad hade jag förväntat mig? När saker blev som de blev, min problem blev det som förändrade det som en gång fått mig att le. Tänk alla gånger jag skrikit på min mamma, för att ett liv som alla andras är det liv som jag har strävat efter. Men dessa nätter utav ensamhet och ångest, har varit där flera gånger. Tänk alla gånger som jag saknat någon att hålla om, men somnat ensam, trasig, precis som vanligt. Jag har gråtit och tänk på stunderna när jag var kär och alla gånger som jag drömt att du var här. Tänk alla gånger som jag hatat dig för att jag sagt jag älskar dig men inte fått något tillbak.. Tänk alla gånger som jag gett ut mig själv i texter, gånger jag mått dåligt men inte orkat gråta. Dagar jag tänk på det hatet som getts, det som dragit mig ner på det mest magiska sätt.. Tänk alla gånger som jag suttit där själv har gråtit tårar för ett helt liv fast under en kväll. Alla gånger jag själv bett om hjälp. Jag ser tillbak på allt idag och inser vad som kunde hänt. Tänk alla gånger som jag sett min mamma gråta för att jag brutit det jag lovat, Tänk alla gånger jag inte sett en framtid, det här är ingen saga, det här är min sanning.
Tänk alla gånger som kärleken satt mig rakt i skyn.
Tänk alla gånger som jag ärligt tänk att ta mitt liv.
Tänk dig en värld som rasar.
Tänk dig människor som jag älskat men lärt mig hata.
Tänk alla gånger som jag varit ensam
Tänk alla gånger som jag stannat kvar och väntat.
Tänk dig ett liv i tårar när man blivit sårad.

Inga kommentarer: