torsdag 2 februari 2012

Jag tänker inte skriva något bittert inlägg om hur sega dagarna på jobbet är, hur kallt och mörkt det är ute eller hur less jag är på att det går så långsamt att bli frisk.
För vet du vad bloggen? - Jag är så sjukt lyckligt lottad som får uppleva allt det vackra i livet!

En väldigt klok vän sa till mig att "Gud ger inte människan tyngre börda än den orkar bära" och vet ni vad? Jag är en obotlig ateist, men det där är faktiskt väldigt vettigt. Det finns ingenting ont som inte har någontin gott med sig. Jag har haft otrolig tur och det är jag lycklig över och ska jag berätta en liten hemlighet? Man lär sig någonting nytt varje dag, i allt det tunga och svåra man får gå igenom så finns det någonting som vi kommer ha nytta av när vi tagit oss igenom det.

Och jag tror, nej förresten, jag vet att för varje positiv tanke jag tänker, för varje lätt skutt istället för tungt steg jag tar och för varje underbart minne jag samlar på mig så går jag ett steg närmare att blir starkare än någonsin förut!



Inga kommentarer: