torsdag 13 november 2008

Ett Ja är ett Ja, men vad är ett Nej? Varför är det så enkelt att säga ja men så otroligt svårt att säga nej? Det spelar ingen roll vad det handlar om, allt från sex till att åka och göra ett ärende, det är alltid svårt att säga nej. Helt omöjligt, eller näst intill iallafall. En sak är säker, Nej är negativt, dåligt och fel. Medan ett Ja kan sätta guldkant på vilken vardag som helst. Men från och med nu ska jag, notera det här nu kära läsare, lära mig att säga Nej. Jag ska inte tacka Ja till någonting jag inte vill och, ja en sak till, inte heller bli ledsen sur eller besviken om jag får ett Nej, för från och med nu är det inte bara ett ja som är ett ja, utan och nej ett nej! Gonatt bloggen!

1 kommentar:

Tina sa...

pomperiposa tant, jag saknar dig. Vi måste ta en fika nån dag och verkligen prata jag behöver någon att bolla mina tankar med.. Du vet nog vad jag tänker på...